maandag 9 februari 2015

Bricks & Clicks 1

Mijn goede vriend en retaildeskundige (afdeling bricks dus) Fred Rutgers kwam met deze suggestie voor deze blogserie, ondernemers die op beide verkoopkanalen inzetten.

Een prachtig voorbeeld van Bricks&Clicks; letterlijk om de hoek waar ik woon, Wooncenter Kok zit op de hoek Dailydesign.nl ze zijn zoveel als mogelijk open maar ja er zitten ook maar zoveel openingsuren in een week. Ze zetten in op Bricks maar zeker ook de Clicks! Kijk maar!




Waarom ik denk dat dit de combinatie is:
Uit de vele onderzoeken blijkt dat ruim 50% zich online orienteert over producten, de winkels, het assortiment. De consument wil zijn schaarse vrije tijd nuttig en zo efficient mogelijk gebruiken, tis tenslotte al druk genoeg. Door in te zetten op bricks&clicks kun je in de winkel dus veel gerichter gaan werken en als de omzetten groot genoeg zijn een afhaalbalie inzetten. Het kan bijna niet eenvoudiger om nieuwe klanten naar je winkel toe te krijgen.

Aan de bak!
Het klinkt als een ABC-tje, is het zo eenvoudig? Nee...helaas niet...Je zult toch echt even aan de bak moeten als retailer maar t goede nieuws is, we hebben daar een mooie methode voor die je doelen duidelijk in kaart brengt, in de uitvoering je winkelmerk versterkt en je omzet doet groeien. Uit de vele gesprekken met retailers blijkt er een angst te leven dat de omzet verschuift van de winkel naar alleen online. Door de samenwerking met retaildeskundigen werken aan een gebalanceerd plan.

Oproep:
Mocht jij voorbeelden hebben van winkels die de Bricks&Clicks doen, stuur je foto's naar me op!

Happy (online) Sales!
Corrnelis
datgaanwedoen @ gmail.com