woensdag 21 januari 2015

Email headers

Hallo Allemaal!

Succes komt als alles klopt... alles dient in overeenstemming te zijn om online te scoren en met Alles bedoel ik ook echt alles...of zoals Andre van Duin eens zong:  tot 't gaatje

Er is maar 1 doel:
En dat is conversie! In dit geval vakanties boeken! Let op de details, hoe onbelangrijk ze ook mogen lijken, je klant zal ze toch ervaren en ongemerkt breng je dan de verkeerde boodschap over. Elke mogelijke afleiding dient te worden verwijderd. Je hebt namelijk maar 1 kans om je te onderscheiden en de omzet te pakken!

Vandaag viel mijn oog op het volgende detail in de email header:


Over details gesproken: Ik krijg deze afbeelding niet kleiner zonder dat hij onleesbaar word en voor de doelsstelling om er van te leren accepteer ik maar even dat mijn telefoonnummer 06-48778101 niet goed zichtbaar is in deze blog posting.

Terug naar de email header: Het Boerenbed - Welkom bij de Boerenbed familie
Wilt u deze email niet meer ontvangen, klik dan hier.......

Ik lees die emails,graag, wie droomt er niet van even er tussenuit bij een boer op t erf te zijn, in zo'n luxe safari achtige tent met alles er op en aan? Heerlijk! Des te storender de niet afgestemde details.

Weging:
Detailfactor: ****
Afleidingsfactor: *****
klant kwijt factor: ***

Detail factor:
Inderdaad, t scoort hoog, het zal sommige wel ontgaan, maar wij sales pro's willen altijd beter en meer, dus ook de details gaan onder de loep!

Afleidings factor 1:
Wilt u deze email niet meer ontvangen, klik dan hier......Hoe raak ik per direct m'n mogelijke klant kwijt? Dan is dit wel de manier was mijn allereerste gedachte. Het zal absoluut onbewust zijn gegaan hoor en ik heb t nader bestudeerd en dan komt gelijk een nadeel van het gebruik van "formats" zoals PostAap (.com) - ik wil de Engelse term van PostAap niet gebruiken want het gaat niet om hun.

Hoe komt dat?
Door de indeling van email worden de eerste regels overgenomen, maakt niet uit welke de eerste 3 verschijnen als header in de email. Als je dus bovenaan je indeling "Afmelden" hebt staan dan is dat dus het eerste wat je email ontvanger zal zien. De kans wordt dan ook verkleinend dat het een email-lezer wordt en die gebruik maakt van je aanbieding.

Hoe los je dat op?
Zorg ervoor dat je afmeld link onderaan staat en bedenk iets leuks, of ludieks voor de bovenste regel.

Waar ging die eigenlijk email over?


Afleiding factor 2:
De header is niet in overeenstemming met de lezer van de boodschap! Welkom bij het boerenbed! Ja dat snap ik ook dat ik welkom ben, ze zitten tenslotte in de vakantie business....O wacht eens even...het gaat helemaal niet over mij begreep ik later toen ik de email las. Ze stellen de nieuwe boerenbed familie voor.

NLP for business words:

Online retailer let op uw zaak! Werk aan de winkel; Stem alles af!
Net als bij presentaties houd je namelijk ook aan de volgende volgorde:
1) Introductie: Vertel wat je gaat vertellen.
2) Body: Vertel het 
3) Afsluitend: Vertel wat je verteld hebt.

In een email ziet dat er zo uit:
1) Introductie heet bij email de Header - Vertel wat je gaat vertellen ->We hebben meer boeren!)
2) Body - Vertel het -> zie de email zelf.
3) Afsluitend, vertel wat je verteld hebt ->Als trouwe nieuwsbrief lezers kunt als eerste profiteren van onze nieuwe boerenbed locaties profiteer nu van etc etc.

Topprestatie!
Kortom, ze hebben echt leuk nieuws te melden! Uitbreiding van het aantal boeren met een BoerenBed, nog meer keuze als klant en dat in deze gekke tijden. Ik vind het een prestatie van formaat! Grote klasse en petje af!

Ja ja, leuk allemaal Cornelis maar ik ben al zo druk! Geen paniek! Ik en het team "handige mannetjes" staan met alle liefde, kennis en kunde voor je klaar om je (verder) te helpen.

Happy Sales!

Hartelijke groet,
DatGaanWeDoen.com

Cornelis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten