dinsdag 29 oktober 2013

Alhoewel de storm is gaan liggen is mijn beeldenstorm doorlopend aan de gang...de kleinste "mishaps" vallen me op. Het plaatje moet compleet zijn, je moet laten zien wat je beloofd....neem je klant mee in zijn of haar belevingswereld en maak het de klant zo makkelijk mogelijk waar jij zo graag van af wilt (aka verkopen)

Beetje een rare intro wellicht maar vanochtend kreeg ik een email van Welkoop-Boerenbond



Een fysieke winkel in Spiekerdorp (Spakenburg) waar ik graag kom, zelfs een klantenkaart van heb en je spaart daadwerkelijk voor echt voordeel.  Welkoop doet wat het beloofd met haar winkels, mooie degelijke producten, faire prijs, goed assortiment, schone nette winkels, kortom de slogan " "Verstand van Buitenleven" maken ze volledig waar in mijn beleving.

Met grote interesse scan ik de mail snel, lezen is tegenwoordig uit volgens alle online mailguru's en voor mij is dat al heel lang heel oud nieuw. In het onderwerpen veld staat (bedoeld om je direct te verleiden om de mail te lezen) 3 zakken openhaardhout 10 euro!
Nu kennen we allemaal het gezegde: Hout = Goud dus das inderdaad een koopje.

Ik open de mail en zie vervolgens de aanbiedingen (Blogger heeft momenteel problemen met inladen van afbeeldingen dus ik omschrijf het maar "even") die betreffen een prachtige kettingzaag en 2 bladruimers, gelijk daaronder de afbeelding en de aanbieding van een compostton met bijbehorende korrels om het compersteren te versnellen en pas in het derde blok onder het onderwerp wat het onderwerp mij beloofde: de 3 zakken haardhout voor 10 euro!  Maar daarvoor staat eerst een haardhoutberging in de aanbieding en ja hoor daar staan ze dan: de 3 zakken haardhout voor 10 euro met daarnaast een plaatje met diverse vogelvoederhuisjes in de aanbieding.

Daaronder een hondenbrokken aanbieding en een halsbandcamera met groot daarboven: Zie de wereld door de ogen van uw hond. Hoe toepasselijk denk ik dan...zie de wereld door de ogen van uw klant ;-)

Wat ziet uw potentiele klant nu precies?
1) Het mailformat is prachtig - duidelijk met de juiste plaatjes en korte bondige teksten en gelukkig ook een online versie!
2) Het onderwerp is afwijkend met de verwachting die het opwekt.
3) Men gebruikt het onderwerp als middel om klanten naar onderen te laten scrollen, om ervoor te zorgen dat u de hele email leest; Op zich een mooi doel maar nooit het uiteindelijke doel van je email campagne en je onderneming en dat is nl conversie.
Conversie is een mooi woord voor Verkoop! Ching ching, pokko pokko, muntjes!



Wat zou je kunnen doen om de conversie verbeteren?
1) Ga op de stoel zitten van je klant en "verbeter vanuit klantbeleving"
2) Stop met het maken van aanbiedingen maar beleef 'm, ervaar 'm verbeter 'm.
3) Het onderwerp waar je de interesse van de lezer wil opwekken om de email uberhaupt geopend te krijgen, tegenwoordig een hele kunst, wees zo dienstbaar als een kastelijn die jenever verkoopt en bedien dan je klant ook onmiddelijk met je aanbieding!
4) Maak elke aanbieding, afbeelding maar zeker je bedrijfslogo klikbaar naar je website, liefst met directe (klant)link zodat deze in de winkel en afreken omgeving van je online winkel komt.
5) Biedt duidelijk aan dat je producten ook in de fysieke winkels kunt bekijken en afhalen.
6) Vermeldt de dichtst bijzijnde fysieke winkel via Google Maps met route service!

Met enige volhardendheid met en in "het andere denken en handelen" zal de online conversie significant stijgen. De paradigm shift at work zullen we maar zeggen!

De fysieke winkel veel meer potentiele klanten ontvangen welke dan geholpen kunnen worden door het deskundige winkelpersoneel want voor sommige mensen blijft online winkelen lastig vinden. Ze willen het product echt zien, voelen, ruiken en ervaren maar no sweat hoor, Welkoop-Boerenbond kan dat met haar online en fysieke aanwezigheid prima faciliteren.
Het uiteindelijke doel is het bezoek- en verkoopaantallen te doen stijgen.

Ook eens met de RTI-technieken over je email en andere off- en onlinecampagnes laten gaan, een hogere conversie en meer blije klanten?

Bel of mail me. Tot uw dienst!

Cornelis
06-48778101
datgaanwedoen@gmail.com





Geen opmerkingen:

Een reactie posten