vrijdag 10 januari 2014

Onthoud het verschil te maken


Als groot fan en gecertificeerd coach van Bob Nicoll's Remember The Ice (RTI) Techniek heb ik ontdekt dat woorden echt veel kracht in zich kunnen dragen mits je oproept naar de gewenste actie.Zie eens onderstaande foto: Voorheen met dikke letter stond op de site: Vergeet niet om vroet te boeken en dan ook nog eens in rood, het was en bleef hard werken om boekingen binnen te halen. Na de paradigm shift van RTI veranderde we de tekst in: Onthoud vroeg te boeken...de uitkomst en effect was binnen enkele weken zichtbaar, meer en sneller mensen die boekten!





Vergeet niet om vroeg te boeken

of

Onthoud vroeg te boeken!



Van de week zat ik een blog te lezen van een online recruiter die allerlei adviezen gaf over wat je moet doen om als werkgever tussen al die vacatures zoals op Monsterboard er uit te springen. Vol enthousiasme begon ik te lezen maar mijn enthousiasme werd al snel getempert....het ging alleen maar over wat je vooral niet moest doen.....

Kijk en dan ontstaat er verwaring bij de lezer....dan springen er een paar gedachten door het hoofd: Als je iemand iets wil leren moet je hem/haar bij de hand nemen en vertellen hoe je iets WEL moet doen.

Diegene die je blog bezoekt heeft voor 99,9% moeite om het goed te doen of wil verbeteren dan ben je niet gebaat bij wat je niet moet...dat weet hij/zij namelijk door ervaring al en je bent je op zoek naar bruikbare tips & tricks.

Had deze blogger de RTI techniek toegpast:
- dan had hij 353 woorden minder nodig gehad (heb t blog herschreven en geteld)
- Was de daadkracht er vanaf gespat met the right call to action
- Had een hoop tijd gescheeld in het schrijven
- Had zichzelf kunnen neerzetten als athoriteit op zijn vakgebied die wel weet hoe het moet
- Had hij sneller op zijn betaalde functie kunnen focussen.

Een klein voorbeeldje uit de blog:

Beloof niet teveel:
Wil je geen salaris noemen of kun je het niet dan - heel veel woorden er tussen bla bla - kun je wel de sucendaire voorwaarden benoemen.... en dan weer bla bla..I am lost.....

Wat kan anders?
Ten eerste wil je dat je kandidaten reageren en bij voorkeur de juiste! Door vaag te blijven gaat de hele wereld solliciteren en is HR er maar druk mee...en voor wat?

RTI Techniek:
Wees specifiek!
Hoe specifieker je aanbod en/of eisen, hoe specifieker je kandidaten zullen zijn die reageren tenslotte gaat het erom om zo effectief mogelijk de juiste kandidaat voor je bedrijf te vinden.

"Niet mogelijk" kan toch kansen bieden!
Je herkent het wel: bordjes in winkels, wisselen niet mogelijk, extra pinnen niet mogelijk...en ik denk dat als ik weer zo'n "dienstmedeling" van een winkelier zie: Wat een enorme kans laat je liggen! Je mist de kans om met die klant in gepsrek te gaan...ja ja ik weet het je bent druk...maar ja..waarmee dan, wat kan er nu belangrijker zijn dan je betalende klant?

De kansen van NIET MOGELIJK:
Heel vaak vragen mensen het WEL of ze iets kunnen terwijl er dat bordje staat dat er niets mogelijk is. RTI leert ons dat het woordje NIET niks doet in onze hersenen het associeert met niks dus leest het brein "extra pinnen ...... mogelijk"

Vandaar dat die klanten het toch vragen, vervolgens zie ik die winkeliers zuchten en wijzen op dat bordje...duuuuh...tegenover staat nl de reden van je vakantie, je bedrijf en hopenlijk je financiele succes...

De kans is dat je vraagt: Waarom moet u extra pinnen? Kans is groot dat die klant zegt: Ik wil wat extra's hebben in de knip: Dat betekend 2 dingen: hij heeft geld en wil het hebben (dus ook uitgeven!!!!!) Ik zou als de wiedeweerga heel vriendelijk laten bijpinnen en de kans grijpen om het extra geld in de winkel laten uitgeven.

Kleingeld is duur!
Zelfde geld voor het niet wisselen voor parkeermeters...Want ja, kleingeld is duur...
Waarom pak je de kans niet door te zeggen, hier heeft u 5 euro klein en die krijgt u als korting op uw aankoop, heeft u gratis geparkeerd! Ik weet zeker dat je er blije klanten (ambassadeurs) van krijgt die "happy spending" in je toko.

Rekenvoorbeeldje:
Kledingwinkel: marge 100%
Parkeerkosten 5 euro
Klant spendeert 300 euro = 150 bw min die 5 euro...
hoe vaak is het je al gelukt een ambassadeur voor je bedrijf te vinden voor een costs per lead voor slechts 5 euro?? Welke ook nog eens aftrekbaar van je resultaten zijn...dus eigenlijk GRATIS!

Weet je dus ook niet wat je mist?....Ik kan je helpen!  "Ik zie, ik zie...wat jij hebt gemist"

Onthoud het verschil te maken! Take Exceptual Care for Your Valued Client!

Bel of mail me!
Cornelis
06-48778101
datgaanwedoen@gmail.com